Twoja tajna broń aby stworzyć coś pięknego w RPGMAKERZE.
I
Pokochaj prostotę i umowność grafiki z profejsonalnych klasycznych gier JRPG i PRZYGODOWYCH na NES. Naucz się, że tą prostotą możesz opowiedzieć wszystko i wygenerować światy osobiste światy. Przede wszystkim naucz się schludności i prostoty grafiki - budowy map. To podstawa. Co mam na myśli ? Nie ucz się jak masz budować mapy na scenie makera z tutoriali. Może się to wydać bolesne, ale jest to prawdziwe. Ostatecznie możesz stracić swobodę "malowania" gry - treścią i rozgrywką, a jest to Twój cel. Nie idź w chaos założeń jak mają być budowane lokacje, którym są w większości wizualnie gry w świecie makera. To nie działa. Światy są osobiste i lokacje - tylko wtedy działają fabularnie i stają unikalnym przeżyciem. Łam zasady - nie słuchaj ich - poczujesz "oddech" Jeśli już poczytasz tutoriale budowania map na scenie makera nie ufaj im i łam zasady dla treści i pomysłów na rozgrywkę - najlepsze gry z makera i profejsonalne JRPG 2D i PRZYGODÓWKI wyglądają momentami dziwnie - bo w tych dziwnych miejscach najczęściej jest niezwykły projekt rozgrywki lub treści fabularnej skonsturowany pod grę i mapa jest tym obudowana. Grę malujesz rozgrywką i treścią w RPGMAKERZE - nie mapami. Pozostali nie robią gier w większości niestety...
II
Pokochaj gry, które mają mocno umowną grafikę nie tylko JRPG i PRZYGODÓWKI, ale wszelakie fabularne gry eksperymentalne z DOS/AMIGI, które nie są zręcznościowymi grami akcji. Zminimalizuj koncepty. Poczuj język gier 2-d z mocno umowną ograniczoną grafiką - szczególnie przygodówek z statycznymi kadrami, oraz JRPG i opowiadań z elementami JRPG w tym strategicznych.
III
Dostrzeż głębie osobistych opowiadań - gier JRPG i PRZYGODOWYCH powstałych w RPGMAKERZE. Często takie gry powstały na RTP i są dużo lepsze niż zapowiadane na siłę reklamowane jako coś wybitnego nieudolnie i długo powstające projekty. Często w tych grach jest dosłownie kilka grafik za to dużo konceptów osobistych rozgrywki i osobistych dialogów i opowiadań. Przykładem na inspirację i by zrobic coś znacznie lepszego są gry od twórcy o nazwie CALUNIO. Nie są wybitne, ale mogą nauczyć jak pokazywać postaci i pisać dialogi w grach - wiele twórców z RPGMAKERA.
IV
Nie ufaj recenzjom gier na stronach o RPGMAKERZE. Nie zakładaj, że dana strona przedstawia najlepsze gry. Dlaczego ? Jeśli minigierki zręcznościowe TOPORNE i inne które w ogóle nie nadają się do tego aby tworzyć w tym programie mają wysokie oceny obok często dość nisko ocenionych JRPG i PRZYGODÓWEK z sercem wiesz, że jesteś w chaosie, który nie ma jasnej miary i celu w jakim mają podążać gry. Nie możesz przyjąć, że dana strona przedstawia Ci gry, które mają realną głębie i osobistą treść i autorską naturalność jeśli gry nie mają określonego kierunku i miarodajności w ocenach dostosowanej do RPGMAKERA. Niestety wiele kiczu ma wysokie oceny i giną w tym gąszczu wartościowe gry pod względem naturalnej treści i prowadzenia postaci i rozgrywki, które mogłyby być zdrową inspiracją by zrobić coś jeszcze lepszego i pobudzić wyobraźnię. Wiele gier jest sztucznie zawyżonych przez mity o konstrukcji mapek lub ilość grafik, a często wg. kryteriów, które krzywdzą gry które poszły w kierunku idealnym dla RPGMAKERA 2003. Wiele gier ,które są nudne i puste treściowo i pod względem trzonu rozgrywki z mało wartościowych powodów mają wysokie oceny. Nie możesz przekreślić recenzji na stronach z grami o RPGMAKERZE, ale niestety nie możesz im ufać w bardzo wielu wypadkach. Brakuje kierunku szanowania inteligencji osobistych opowiadań i treści i konceptów rpgowania i przygodówek - skupienia na fabularnym obudowywaniu gier z założeniem maksymalnej prostoty wizualnej. Wiele gier dosłownie wg. mnie - produktów pokroju growego "gnoju" czyli prób robienia gier rodem z konsoli NES PEGAZUS typowo zręcznościowych i topornych to parodia, która ośmiesza scenę i program.
V
Zadawaj pytania i ucz się różnych rzeczy. Mam na myśli pytania dotyczące otaczającego świata. Ucz się rzeczy związanych z Twoimi zainteresowaniami poza RPGMAKEREM.
VI
Gry z pełną grafiką 3-D z dynamiczną akcją, które pokazują wszystko - nie są inspiracją i wzorcem na to, aby stworzyć coś osobistego w 2-D i rpgmakerze. Bardzo często a w zasadzie w większości wypadków zabijają wyobraźnię potrzebną do tego, aby w umyśle móc pracować w RPGMAKERZE na wszystkim czego potrzebujesz, aby tworzyć w nim prawdziwe doświadczenie wciągającej treści i gry. Można daną grę 3-D zreinterpretować na nowo i stworzyć na bazie opowieści jako nowa gra w nowej formie językiem myślenia gier 2-D gdzie bazą jest wyobraźnia, treść, prostota i koncepty, a grafika ma być maksymalnie uproszczona. Musisz mieć głębie w treści i zmiennych gry i prostą grafikę. To odwrotnie do tego czego oczekujesz jeśli zakładasz, że chcesz konkurować z tą grą 3-D musisz całkowicie zmienić myślenie - grafikę maksymalnie uprościć , a wejśc w jej struktury - w przeżycia z treści i wymślić rozgrywkę na nowo aby była bardziej taktyczna turowa uproszczona lub w ogóle zminimalizowana do np: formy samych zagadek i drobnych elementów RPG ? . Da się, ale musisz być doświadczony w tworzeniu dobrych rzeczy w RPGMAKERZE.
VII
Graj w proste gry 2-d i w gry złożone z głębią, ale z prostą grafiką 2-d najczęściej statyczne. Dużo czytaj.
VIII
Nie graj we wszystko co ktoś Ci podsuwa z RPGMAKERA. Z racji braku jasnego kierunku na scenie RPGMAKERA granie w co popadnie może mieć negatywny wpływ na Ciebie. Nie oceniaj gier, które w ogóle nie mają dla Ciebie wartości i nie są interesujące tylko z tytułu, że ktoś jest Twoim dobrym znajomym. To bardzo zdrowa zasada. Oddziel znajomośći od tego czy dana osoba tworzy coś wg. Ciebie wartościowego. Nie graj tylko dlatego, że Cię o to proszą byś grał. Nie uzależniaj od tego swoich relacji na scenie z użytkownikami. Trzymaj się swoich zasad skupienia na prostocie wizualnej i osobistych treściach i rozgrywce. Większość gier na scenie często ma słaby kierunek i mało głębi w treści i rozgrywce a są przesyconymi zbitkami map lub są bazowo minigierkami zręcznościowymi pełnymi kiczu - takie projekty nie inspirują - nie chce się w nie grać i męczy samo to niezdrowe podejście. Po prostu polecam trzymać się z dala od toksyczności osób, którym nie idzie w RPGMAKERZE a na siłę forsują aby interesować się tym co robią. Warto skupić na tych, którzy zrobili spójne rzeczy i idzie im to szybko i sprawnie - mogą dać dobre rady. Trzymaj się z daleka od rad osób, które nie wydają dobrych rzeczy bo nie wiedzą same co robią...
IX
Zrób sobie detoks umysłu. Odetnij się od rolek internetowych. Zminimalizuj gry 3-D z masą akcji i ruchem i podobno epicką fabułą. Zminimalizuj oglądaną ilośc filmów z masą CGI i efektów komputerowych nastawionych na jatkę i efekty. Wyciszaj się mając dużo kontaktu z naturą odcinając od internetu i świata reklam - a jest nim YOUTUBE, TELEWIZJA, INSTAGRAM itd. Unikaj interakcji z ludźmi na scenie szukających pogłosu głośnych i krzyczących szukających uwagi do niczego wartościowego - jest wiele takich osób. Odetnij od gier, które eksplodując kolorowymi grafikami 3-D realizmem i ruchem udają głębię. Potrafią bardzo ogłupiać. Słuchaj żywej ogranicznej muzyki - klasycznej lub złożonej strukturalnie pod względem rytmu lub harmonii nawet elektronicznej. Słuchaj atmosferycznej muzyki - nieoczywistej ambient/noise/idm i ilustracji dźwiękowych. Unikaj treści, które są maksymalnie głupie i proste. Pij zieloną herbatę i używaj sporo kurkumy - detoks mózgu się przyda. Czytaj książki i poradniki. Interesuj się sztuką.
X
Nowy kierunek - stwórzmy jasny kierunek dla osób, które chcą coś przekazywać treścią przy minimalizacji grafiki z pomysłami na RPGOWANIE i PRZYGODOWE założenia, aby wyciągać maksimum z wyobraźni ludzi i nie sprawiać, aby RPGMAKER był dla nich bólem i wskazać kierunek tym, którzy wybrali niewałściwy program. Jasny kierunek w nowym miejscu może obiektywnie skategoryzować i oddzielić kiepskie gry od słabych trzymając motywację do tworzenia ludzi z wyobraźnią i ambitnych z potencjałem maksymalnego wykorzystania wyobraźni w RPGMAKERZE. Do niczego innego ten program nie służy. Projekty wynikające z innego myślenia są szumem, który niszczy scenę jako całość. Detoks wymagałby wymazać wiele projektów z list i ocen by zwiększyć motywację inteligentnych osób, które wybrały właściwy program zamiast motywować kolejnych którzy się pomylili i pogubili z wyborem - tworzących kolejny szum i growy "chłam" z powodu wybrania niewłaściwego programu.
TIP dla polskich stron o RPGMAKERZE.
Wrzućcie wszystkie gry, które są mini zręcznościowkami i mini grami logicznymi do działu poza kategorią - gdzie nie będzie żadnych ocen - bardziej jako materiał na "zdarzeniówki" "pomysły na minigry" jak najdalej od wartościowych projektów typu RPG i PRZYGODOWE, które są jedyną miarą porównawczą w RPGMAKERZE i czymś co można między sobą porównywać w skali i strukturalnie motywować do tworzenia. Oddacie w ten sposób szacunek osobom, które wiedzą do czego służy RPGMAKER i jak maksymalnie wykorzystywać swoją wyobraźnie w nim.
Wszelakie gry PRZYGODOWE można traktować jako RPG bez statytstyk i walk. To dobry krok aby uchronić wasze strony od wrażenia, że są parodią samą w sobie jeśli chodzi o szacunek i podejście do twórców, którzy wiedzą do czego jest RPGMAKER i jak wykorzystywać maksymalnie w nim potencjał własnej wyobraźni fabularnej. Wiele gier inspirowanych jakimiś chrupkopodobnymi i marketowymi produktami będące reklamami produktów to też szum ale na osobną kategorię - czyli projekty fanowskie. Największą korzyścią będzie tylko skupienie na autorskich RPG i PRZYGODÓWKACH jako jedyna grupa gier i do tego druga jako gry fanowskie na bazie istniejących treści. Jedyny podział. Największym szumem na stronach jest wrzucenie minigierek oficjalnie pomieszanie ich na równi z kategorią gier RPG/PRZYGODOWE i w ogóle poddanie ich recenzji i skalowanie ich z RPG i RPG bez walk. Na stronach, które szanują siebie i RPGMAKERA takie rzeczy mieć miejsca nie powinny. Poddawanie recenzjom gier, które są naprawdę okropne już na pierwszy rzut oka to kompletna strata czasu. Już lepiej recenzować coś co jest naprawdę kiepskie mimo, że ma pozornie świetny wygląd, a w środku jest nudne i puste, aby nauczyć ludzi myślenia, ale zawsze minigierki powinny być wyrzucone do kategorii "ZDARZENIÓWKI"/"MINIGRY" i pozbawione ocen. To ma być tylko materiał na minigierki do RPG i innych gier FABULARNYCH.
Podział sensowny i słuszny i obiektywny na polskich stronach o RPGMAKERZE:
1 Gry RPG i RPG bez WALK (Przygodowe) lub ich hybrydy - Tylko i wyłącznie
2 Gry Fanowskie [ nadal RPG i RPG bez WALK (Przygodowe) lub ich hybrydy ] Tylko i wyłącznie
3 Likwidacja z list z grami - minigier zręcznościowych i logicznych. Zabranie im jakichkolwiek ocen wyrzucenie ich z skal porównawczych z innymi grami. Traktować jako "paliwo" do minigier w większych grach w dziale "Skrypty" "Zdarzeniówki" "Mini-Gry" ale pozbawione ocen. Najwyżej w skali trójgwiazdkowej pod względem ciekawości i możliwości rozbudowy.
To najbardziej obiektywny i motywujacy system wykorzystujący maksymalnie potencjał RPGMAKERÓW i wyobraźnię użytkowników i budujący ich motywację. Przeprowadźcie taką selekcję, aby wyciągnać maksimym z RPGMAKERA. Hejka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz